45175283 - portrait of tired woman having rest after workout. tired and exhausted female athlete sitting on floor at gym.

ללכת למכון או ליפול למזרון: האם כדאי להתאמן כשעייפים?

לפעמים אנחנו מוצאים את עצמנו במצב שאין לנו כוח להתאמן מרוב עייפות. מתי צריך להמשיך לדחוף את עצמנו קדימה למרות העייפות, ומתי צריך להוריד הילוך?

אימון במצב עייפות – לא בכל מחיר

כשמדובר באימון גופני, הנזק של אימון ללא שינה יכול לגבור על התועלת. נכון שיש לא מעט מתאמנים שבוחרים להתאמן גם לאחר לילה ללא שינה מכיוון שהם בשום אופן לא מוכנים לוותר על האימונים שלהם. לפעמים הם מוצאים דרכים לא טבעיות לתת לעצמם זריקת מרץ באמצעות קפאין או חומרים אחרים. אלא אם כן אתם מתאמנים לקראת תחרות “מר עולם” – אין לכם שום סיבה להתאמן ללא שינה.

ההיפך הוא הנכון – הגוף צריך שינת לילה טובה כיוון שהוא בונה את עצמו בזמן מנוחה. (בדיוק כמו שלאחר אימון הגוף זקוק לחלבון בשביל לבנות את השרירים מחדש וגם אם אתם מרגישים חסרי יכולת לצרוך חלבון מן החי אתם עדיין תשתו אבקת חלבון בשביל להשלים את כמות החלבון היומית שלכם, נכון? אגב, אם התשובה היא לא, אתם מוזמנים לבחור אבקת חלבון מבין אבקות חלבון מומלצות שלנו) מניעה מהגוף לטעון אנרגיות ולחדש את התאים תהרוס את העבודה הקשה שאתם משקיעים. בנוסף באימון ללא שינה היכולת שלכם לבצע מאמץ קטנה: במקום לעלות במשקלים אתם תרדו בהם. כשאתם עייפים מדי אתם גם לא תשימו לב למה שאתם עושים או מה שקורה בסביבתכם ותשימו גם אתכם וגם את הסובבים אתכם בסכנה.

בקיצור, אם אתם עייפים ברמה שאתם לא מתפקדים, אתם יכולים להרשות לעצמכם לוותר על האימון הזה. תשלימו אותו כשתהיו עירניים ומפוקסים יותר.

איך להתגבר על עייפות לפני אימון

יש עייפות שלאו דווקא באה מחוסר שינה אלא מסיבות אחרות. במקרים אלה יש מספר דברים שניתן לעשות כדי לשמור על עירנות לפני האימון. כך למשל, ביום עבודה כדאי להימנע מישיבות ארוכות ולהקפיד לקום מדי פעם לבצע הליכות, גם אם קצרות. כדאי מאוד לארגן לפני תחילת יום העבודה את התיק – ככה אתם ‘מעגנים’ את האימון לשגרת היום שלכם ולא מכריחים את עצמכם ללכת במיוחד.

לאוכל יש השפעה גדולה על רמת העירנות שלנו: לפני אימון מומלץ להימנע מישיבה על המבורגר או סטייק עם החברים ובמקום זאת לחלק את הארוחות למנות קטנות במהלך היום, ומעט לפני האימון לצרוך מאכלים מעוררים כמו חטיף אנרגיה או פרי. כדאי לשמור את כוס הקפה מעט לפני האימון כדי לתת לגוף אנרגיה, ואם אתם מחפשים דחיפת אנרגיה מקצועית אתם יכולים להיעזר בתוספי קדם-אימון המכילים קפאין וחומרים מעוררים טבעיים.


×

שלחו לנו הודעת וואצפ

×
אוהבים מבצעים והנחות?
השאירו את המייל שלכם ואנו נדאג לעדכן אתכם בכל מה שחם וחדש
מבטיחים לא להציק
אוהבים מבצעים והנחות?
השאירו את המייל שלכם ואנו נדאג לעדכן אתכם בכל מה שחם וחדש. מבטיחים לא להציק
המייל שלכם בטוח אצלנו, אנחנו לא חולקים אותו עם אף גורם אחר.