תוספי תזונה לחיטוב – החמישייה הפותחת

רבים מאיתנו חושקים בגוף חטוב, כזה שמבליט את השרירים ויוצר מראה מרשים מאוד שבא לידי ביטוי כמובן גם בביטחון עצמי רב יותר. כדי לחטב את הגוף, כלומר להגדיל מסת שריר ולהקטין את אחוזי השומן כך שאכן השרירים יתבלטו, כדאי להיעזר גם בתוספי תזונה, וזאת כמובן על בסיס תזונה נכונה ופעילות ספורטיבית אינטנסיבית מספיק.

בפרט מומלץ לשלב בשגרת היום את 5 התוספים הבאים:

1. שורפי שומן

באופן טבעי תוספי תזונה לחיטוב כוללים גם שורפי שומן. קטגוריה זו של מבוססת על חומרים שפעולתם היא האצת חילוף החומרים בגוף כך שלא יצטבר בו שומן מיותר, ובנוסף אותם תוספים גם מספקים את האנרגיה החיונית לצורך האימונים הגופניים שמתאפיינים ברמת מאמץ משמעותית.

בין החומרים שאותם מכילים תוספי תזונה לשריפת שומן:

* תמצית תה ירוק, שמוכרת בזכות יכולתה לשפר את המטבוליזם שלנו.

* אל-קרניטין – חומצת אמינו שמבטיחה ניצול יעיל במיוחד של החמצן בגופנו.

* קפאין – כמות גדולה (100 מ”ג) של הסם הפסיכואקטיבי הממריץ המפורסם מניידת חומצות שומן החוצה מתאי השומן לעבר מחזור הדם וכך מסייעת לשריפתם ביעילות. רווח נוסף הוא העלאת רמת המרץ והאנרגיות, אבל מצד שני הגוף שלנו מסתגל במהירות לחומר, כך שאם נלקח תוסף שכזה כדאי להשתמש בו לסירוגין (3 ימים כן ואז 3 ימים לא וכו’).

* חומצות שומן לינולאיות – חומצות אלה, שמוכרות גם בשם cla, מבטיחות מקסימום אנרגיה בכל אימון ומקסימום שריפת שומן אחריו ובהתאם מהווה cla תוסף תזונה מבוקש במיוחד לצורך חיטוב הגוף.

2. קריאטין

הקריאטין חשוב במיוחד כשמתחילים לעבוד על חיטוב הגוף, שכן השימוש בחומצה אורגנית זו (שאגב, מיוצרת ע”י הגוף שלנו באופן טבעי, אבל בכמות קטנה יחסית ועל כן הצורך בתוסף) מאפשר להגביר את רמת האינטנסיביות של האימונים. לאנשים יחסית שרוצים להעלות מסת שריר במהירות יחסית, קריאטין מונוהידראט (הצורה הנפוצה ביותר של קריאטין) הוא כבר כמעט על תקן חובה, ועוד כדאי לדעת שהתרכובת הזו סופחת אליה נוזלים כך שהיא מגבילה במידה מסוימת את החיטוב, אולם אם מפסיקים להשתמש בו כשהחיטוב כבר קרוב למושלם (בדרך כלל אחרי בין 3 חודשים לחצי שנה), הנוזלים המיותרים ייעלמו והתוצאה תהיה מרשימה במיוחד.

3. אבקות חלבון

עוד תוספי תזונה לחיטוב הגוף הם כמובן אבקות החלבון.

חלבונים הם הבסיס לבניית תאי שריר חדשים (תהליך אנאבולי) ובנוסף בזכותם נמנע פירוק רקמות שריר קיימות לטובת אספקת אנרגיה (תהליך קטאבולי), כך שכדי לחטב את הגוף חובה לספק לו כמות גבוהה מספיק של חלבונים.

על-מנת להימנע מצריכה רבה במיוחד של מאכלים עתירי חלבונים, שכן במקרה כזה התוצאה עלולה להיות גם כמות גדולה יתר על המידה של פחמימות ושומנים ופגיעה בתהליך החיטוב, כדאי לשלב במהלך היום שייקים על בסיס אבקת חלבון.

בהקשר זה כדאי לציין שישנו מגוון רחב למדי של אבקות חלבון, ובפרט מומלצות אלה שהן על בסיס מי גבינה (whey protein), ואלה המבוססות על חלבונים מן הצומח (אבקות חלבון לטבעונים). עוד חשוב לדעת שמחקרים עדכניים גילו שניתן לצרוך את החלבונים לאורך כל היום ולאו דווקא מיד אחרי האימון, ולמעשה המגבלה היחידה היא לא לשתות את שייק החלבון קרוב מדי לתחילת האימון או במהלכו.

4. תוספי תזונה לחיטוב על בסיס גלוטמין

תוספי תזונה מומלצים אחרים לחיטוב הגוף הם אלה על בסיס גלוטמין, חומצת אמינו חיונית שאימונים אינטנסיביים מפחיתים במידה ניכרת את הכמות שלה בתאי השריר וכתוצאה מכך עלולים להתרחש תהליכים קטאבוליים – תוסף איכותי מחזיר את רמת הגלוטמין לזו הרצויה.

5. HMB

HMB הוא תוצר של פירוק חומצת האמינו לאוצין. אמנם אבקות חלבון מעלות את רמת הלאוצין בגוף שלנו, ובהתאם גם מספקות HMB, אולם לפעמים כדאי להשתמש בתוסף תזונה ייעודי שכזה.

השפעות ה-HMB העיקריות הן צמצום פירוק החלבונים ברקמות השריר, והגברת השימוש בשומנים לצורך יצירת אנרגיה (על חשבון פחמימות, כך שמאגרי הגליקוגן מתרוקנים לאט יותר וניתן לבצע אימונים ממושכים יותר).

 


×

שלחו לנו הודעת וואצפ

×
אוהבים מבצעים והנחות?
השאירו את המייל שלכם ואנו נדאג לעדכן אתכם בכל מה שחם וחדש
מבטיחים לא להציק
אוהבים מבצעים והנחות?
השאירו את המייל שלכם ואנו נדאג לעדכן אתכם בכל מה שחם וחדש. מבטיחים לא להציק
המייל שלכם בטוח אצלנו, אנחנו לא חולקים אותו עם אף גורם אחר.