10514252 - a slender young woman in jeans with a tape measure after a successful diet

האמת על מוצרים ללא קלוריות

רוב המתאמנים ואלו השומרים על הגזרה נתקלו בתופעת ה”מוצרים ללא קלוריות”: מוצרים שבאים לתת חווית מוצר זהה למה שאתם מכירים מהסופר – רק בפחות מכמות הסוכר והקלוריות. הם מיועדים בעיקר לאוכלוסיה שמנטרת באופן קבוע את הצריכה הקלורית שלה כמו מתאמנים ושומרי משקל. הם מאפשרים לשלב בתפריט את “החטאים הנוראיים”, כמו רטבים לסלט ממרחים מסוכרים וסירופים, ועדיין להוריד מהמשקל (ומייסורי המצפון). מוצרים ללא קלוריות יכולים לפלפל את התפריט הדיאטטי ועוזרים לשמור על השפיות כשהארוחות כבר מתחילות לשעמם. מה הסוד שלהם, והאם הם באמת עוזרים להוריד במשקל?

מה זה באמת רטבים ללא קלוריות?

במוצרים ללא סוכר וללא קלוריות יש שימוש בתחליפים, כמו ממתיקים טבעיים וסוכרלוז, המחקים ככל שניתן את הטעם של המוצר המקורי אך מפחיתים משמעותית בכמות הסוכר והקלוריות. ההבדל התזונתי בין המוצר הרגיל לתחליף שלו יכולים להיות מאוד משמעותיים.
כך למשל, אחד המוצרים המבוקשים ביותר בקרב אלו ששומרים על המשקל הוא סירופ מייפל, שנחשב כמוצר בעל ערך קלורי גבוה מאוד. אם נשווה סירופ מייפל רגיל לבין סירופ מייפל ללא סוכר של חברת Walden Farms, נראה הבדל משמעותי בערכים התזונתיים שלהם לטובת הסירופ ללא סוכר. ב-100 גרם של סירופ מייפל רגיל יש כ-260 קלוריות, בעוד בסירופ של Walden Farms יש רק 4 קלוריות. באותה כמות סירופ רגיל מכיל כמעט 60 גרם סוכרים, בעוד הסירופ של Walden Farms מכיל פחות מגרם סוכר.

מה חשוב לדעת כשקונים מוצר ללא סוכר

כשקונים מוצר דל קלוריות חשוב לבדוק את הרכיבים והסימון התזונתי שלו. כך תוכלו לדעת ממה הוא מיוצר ומה ההבדל בינו לבין המוצר המקורי, ולהחליט אם המוצר מתאים לצריכה היומית שלכם. מומלץ להימנע ממוצרים לא מוכרים או כאלה ללא סימון תזונתי ורכיבים ברורים, ולרכוש מוצרים בעלי שקיפות ברכיבים ובערך התזונתי שלהם, בדומה למוצרים של וולדן פארמס המכילים את כל המידע על גב האריזה.
בנוסף חשוב לזכור כי מוצרים ללא סוכרים הם לא שורפי שומנים. כמו בכל דבר, גם כאן צריך לשמור על צריכה הגיונית שלהם במהלך היום. אמנם סירופ המייפל מכיל באופן משמעותי פחות קלוריות מהמוצר האמיתי – אבל זה לא אומר שצריך לשתות אותו מהבקבוק. הוא יכול להיות סיפתח נהדר לבוקר או תוספת לקינוח, אבל אם תשימו אותו על גלידה או ערימת פנקייקים אתם תפגעו במאמץ שלכם להוריד במשקל.

 


×

שלחו לנו הודעת וואצפ

×
אוהבים מבצעים והנחות?
השאירו את המייל שלכם ואנו נדאג לעדכן אתכם בכל מה שחם וחדש
מבטיחים לא להציק
אוהבים מבצעים והנחות?
השאירו את המייל שלכם ואנו נדאג לעדכן אתכם בכל מה שחם וחדש. מבטיחים לא להציק
המייל שלכם בטוח אצלנו, אנחנו לא חולקים אותו עם אף גורם אחר.