אופן השימוש בקריאטין מונוהידראט

תוספים מיוחדים לספורטאים אינם דבר חדש. כבר לפני שנים הם הוכחו כמשפרים ביצועים, משפרים מסת שריר ומעצימים את יכולותיו של הגוף לקראת תחרויות וגם באופן שוטף. יחד עם זאת, עדיין מצויים לא מעט אנשים אשר לא באמת יודעים מהו באמת אופן השימוש בקריאטין מונוהידראט שיביא לתוצאות המקסימליות. אם אתם שוקלים להתחיל את השימוש בתוסף ואפילו אם אתם משתמשים בו מזה זמן אבל לא בטוחים שהשימוש שלכם אופטימלי – אנו ניתן לכם את כל הדגשים החשובים.

אופן השימוש בקריאטין מונוהידראט – הרקע

לפני שנספר לכם על אופן השימוש בקריאטין מונוהידראט, ראוי להתחיל ולומר שחומר זה מצוי גם בכל מיני מזונות שאותם אנו אוכלים באופן שוטף. לאדם שמתאמן באופן קבוע או שעושה פעילות באופן מאומץ אין די בצריכה המתקבלת מהמזון. השימוש בתוסף, בכמויות עליהן נספר בהמשך המאמר מבטיחות שתקבלו מספיק בכדי לשפר את פעילות השריר ואת עוצמת האימון.

כעת, ראוי לעשות סדר בכל מיני התוספים שמכילים שילובים שונים. ישנם תוספים שמכילים שילובים, כך שמלבד קריאטין יש בהם גם מגנזיום, פחמימות, גלוטמין וכיוצא באלה. לכל שילוב שכזה ישנן השפעות שונות ולכן צריכים להיות זהירים מאוד בבחירה שלהם. למשל, השילוב עם פחמימות נחשב לכזה שמשפר את ספיגת הקריאטין בשריר. יחד עם זאת, למתאמן ולספורטאי הממוצע השילוב הזה בהחלט לא הכרחי שכן הוא לא משפר ביצועים באופן ברור. יש המציעים לבחור בשילוב זה בתחילת הדרך, כדי שספיגת הקריאטין תהיה מהירה יותר.

מתחילים בגדול

כלל ידוע גורס כי כל מי שמתחיל להתאמן, בספורט או בחדר הכושר, צריך להרגיל את גופו לעומסים בהדרגה. עומס גדול מדי שלא באופן הדרגתי עשוי להביא יותר נזק מאשר תועלת. אך כאשר מדובר בתוספים כגון קריאטין מונוהידראט לא תמיד הכלל הזה יהיה נכון. למעשה, מומחים ממליצים לאלה שמתחילים להשתמש בתוסף הזה לצרוך אותו בכמות גבוה יותר מהמקובל כלומר – מתחילים בגדול.

סקירה מקצועית שפורסמה לאחרונה מדווחת שמחקרים העלו שכדי שהתוסף ייקלט אל תוך השרירים באופן הטוב ביותר ליטול מהתוסף 3 גרם על כל עשרה קילוגרם משקל גוף. כלומר, מתאמן שמשקלו 80 קילוגרם, טוב יעשה אם ישתמש במינון של 24 גרם מהתוסף. זה נשמע אולי הרבה יותר מכפי המקובל, אבל יש לזכור שהשימוש ברמה כזאת חייב להיות קצר. עד כמה קצר – מדובר בפחות משבוע ימים של שימוש שכזה. לאחר מכן – יש לעבור למינון שמתאים לטווח הרבה יותר ארוך.

מינון לטווח ארוך

כל תוסף שבו משתמשים מצריך שימת לב לאופיו ביחד עם שימת לב לאופי רמת הפעילות ומשקל הגוף של המתאמן. זה נכון גם לגבי תוספים כגון אבקת חלבון dymatize וגם לגבי תוסף כקריאטין. לאחר שהשתמשתם בתוסף זה במינון המוגבר בתקופה הראשונה, יש לעבור למינון שיתאים לגופכם לטווח ארוך תוך שיפור מקסימלי של פעילות השריר והכוח שהוא מסוגל לייצר.

לאורך זמן, יש להסתפק בצריכה של 4 עד 5 גרם מהתוסף ליום, בפרט בתקופה אינטנסיבית של אימונים או תחרויות. צריכה נמוכה יותר לא תשיג את התוצאות המקסימליות ואילו צריכת יתר – גם היא לא נמצאה יעילה. אם משתמשים במקביל בתוספים כגון אבקת חלבון טבעונית או תוספים אחרים, מומלץ להתייעץ עם מומחה או לשים לב להוראות השימוש.

מחפשים עוד תוספי מזון לספורטאים ברמה גבוהה, באיכות מקסימלית? ב- vitamins-ninjaתמצאו את כל התוספים החשובים לכם, במחירים מצוינים. כמו כן, תמצאו הרבה טיפים ומידע בדיוק בשבילכם.


×

שלחו לנו הודעת וואצפ

×
אוהבים מבצעים והנחות?
השאירו את המייל שלכם ואנו נדאג לעדכן אתכם בכל מה שחם וחדש
מבטיחים לא להציק
אוהבים מבצעים והנחות?
השאירו את המייל שלכם ואנו נדאג לעדכן אתכם בכל מה שחם וחדש. מבטיחים לא להציק
המייל שלכם בטוח אצלנו, אנחנו לא חולקים אותו עם אף גורם אחר.