איך אבקת חלבון אופטימום ומי גבינה תורמים למערכות הגוף?

חלבונים הם מרכיב קריטי בתזונה של כל אדם, ובפרט של ספורטאים וכל מי שמתאמן ורוצה להבטיח לעצמו מסת שרירים מרשימה. ישנם מספר סוגים של חלבונים, כשקבוצה אחת נקראת קזאין וקבוצה שנייה היא חלבוני מי גבינה (שנקראים גם whey protein). בנוסף ישנם כמובן גם חלבונים מן הצומח שמיועדים למי שלא רוצה לצרוך מוצרים מן החי ועל הבסיס שלהם מיוצרת אבקת חלבון טבעונית. קבוצת חלבוני מי הגבינה, שלמשל מרכיבה את תוסף התזונה אבקת חלבון אופטימום, הינה קבוצה מעניינת במיוחד, וכדאי להכיר אותם ולדעת איך הם תורמים לגוף בשלל דרכים.

הסוגים השונים של מי גבינה

כשמדברים על חלבון מי גבינה, ברוב רובם של המקרים הכוונה היא לאחד משלושת הסוגים הבאים:

א. חלבון מי גבינה מרוכז

ב. חלבון מי גבינה איזולט (שנקרא גם חלבון מי גבינה מבודד)

ג. חלבון מי גבינה שעברו הידרוליזה

הסוג הראשון מכיל בין 30 ל-90% חלבונים (בהתאם לאיכות המוצר הספציפי), וכן מעט שומן ומעט לקטוז (הסוכר של החלב). בסוג השני ריכוז החלבונים הוא למעלה מ-90% שכן מדובר במי גבינה שעברו עוד עיבוד כדי להסיר מהם את הלקטוז והשומנים. הסוג השלישי, שנקרא גם WPH, מספק לנו חלבונים שלגוף שלנו קל במיוחד לעכל ובהתאם ספיגתם מהירה במיוחד.

כדאי לציין כי אבקת חלבון אופטימום כוללת את 3 סוגי החלבונים הנ”ל.

איך חלבון מי גבינה בונה שרירים?

חלבון מי גבינה מ-3 הסוגים הנ”ל מבטיח אספקת אנרגיה מיטבית לשרירים תוך כדי האימון, משפר את זרימת הדם וכך מפחית את העייפות (ובעצם מאפשר אימונים משמעותיים יותר), מונע פירוק רקמות שריר בתום האימון (החלבון מספק לגוף את האנרגיה הנחוצה לו ועל כן הוא לא צריך להשתמש ברקמות שריר כמקור לאנרגיה) ובנוסף חומצות האמינו שנמצאות בחלבון מי גבינה לוקחות חלק בתהליכי תיקון תאי שריר שנפגעו ויצירת תאים חדשים ברקמות השריר.

יחד עם זאת כדאי לציין שגם חלבון קזאין, שמתאפיין בפירוק איטי במיוחד ועל כן נספג בגוף בהדרגה לאורך 7 שעות, תורם לבניית שרירים, וכך גם חלבונים מן הצומח.

פעילות אנטי דלקתית

מחקרים שונים גילו כי חלבוני מי גבינה מתאפיינים גם באיכויות אנטי דלקתיות ועל כן מסייעים לגוף לרפא דלקות באזורים שונים. ישנם גם חוקרים הטוענים שה-whey protein מפחית את כמות התאים הסרטניים בגוף האדם, אולם יש להדגיש שעדיין לא נערכו מספיק מחקרים כדי לבסס טענה זו.

הפחתת רמת הכולסטרול ואחוזי השומן בגוף

עוד יתרון שמיוחס לחלבוני מי גבינה, ובהתאם לאותן אבקות חלבון מומלצות שמכילות אותם, הוא הפחתת רמת הכולסטרול ואחוזי השומן בגוף, וזאת הזכות האפשרות להמיר מאכלים עתירי שומן באבקת חלבון דלת קלוריות וכאמור כמעט נטולת שומן (בזכות ההתבססות על מי גבינה איזולט ומי גבינה שעברו הידרוליזה).

הירידה ברמת הכולסטרול המזיק מפחיתה גם את הסיכון ללקות במחלות לב ובמחלות של כלי הדם, והפחתת אחוזי השומן בגוף תורמת כמובן לחיטובו. המרת מאכלים שמבוססים על חלב בתוסף תזונה מובחר עשויה גם להפחית תדירות התקפי אסתמה בקרב ילדים וכן למנוע קפיצות מסוכנות ברמת הסוכר בדם אצל חולי סוכרת.

היתרונות של אבקת חלבון אופטימום

אבקת חלבון אופטימום מורכבת כאמור מ-3 הסוגים של חלבון מי גבינה (תרכיז, איזולט ומי גבינה שעברו תהליך הידרוליזה), ועל כן התוצאה היא חלבונים איכותיים במיוחד. בנוסף כולל תוסף זה שני אנזימי עיכול שמגבירים את יעילות הפעולה של מערכת העיכול (אמינוגן ולקטאז), ומבטיחים ספיגה מיטבית של כל חומצות האמינו החיוניות שמספקת האבקה.


×

שלחו לנו הודעת וואצפ

×
אוהבים מבצעים והנחות?
השאירו את המייל שלכם ואנו נדאג לעדכן אתכם בכל מה שחם וחדש
מבטיחים לא להציק
אוהבים מבצעים והנחות?
השאירו את המייל שלכם ואנו נדאג לעדכן אתכם בכל מה שחם וחדש. מבטיחים לא להציק
המייל שלכם בטוח אצלנו, אנחנו לא חולקים אותו עם אף גורם אחר.