תוסף תזונה cla – כך תבטיחו שריפת שומן יעילה במיוחד

תוספי תזונה הם דרך יעילה להפליא ונוחה מאוד להשלים עבור הגוף שלנו את כל מה שהוא זקוק לו ולא מקבל דרך המאכלים שאנחנו אוכלים. בפרט הם חשובים למתאמנים ולספורטאים, וגם למי שמבקש לשנות את משקל הגוף (בין אם המטרה היא ירידה במשקל ובין אם עלייה למשקל, שכן ישנם גם תוספי תזונה להרזיה וגם תוספים לעלייה במסת הגוף). גם חיטוב הגוף, כלומר הפחתת אחוזי השומן כך שתאי שומן לא יכסו את השרירים והם יוכלו להתבלט, היא מטרה שלשמה כדאי להיעזר בתוסף מתאים ובפרט מומלצת האופציה של תוסף תזונה cla.

מה זה cla?

cla היא אחת מחומצות השומן הלינולאיות המשולבות מסוג אומגה 6 (השם הוא ראשי תיבות של הביטוי Conjugated Linoleic Acid).

ישנן מספר סיבות לכך שה-cla היא אחד מאותם תוספי תזונה לחיטוב הגוף שנחשבים לאפקטיביים ביותר: ראשית, חומצת השומן הלינולאית מגבירה תהליכי פירוק טריגליצרידים לכדי חומצות שומן חופשיות, וכך לגוף שלנו קל יותר להוציא אותן מהתאים ולסלק אותן ממנו באופן כללי. שנית, cla מעכבת פעולת אנזימים אשר מזרזים העברת חומצות שומן מהדם אל תאי הגוף ואגירתם שם, ובדרך זו היא מונעת היווצרות שומנים חדשים. עוד פעולה חשובה של חומצת השומן החיונית היא עידוד המטבוליזם, וכשקצב חילוף החומרים מואץ יש לכך השפעה מיטיבה על מבנה הגוף שלנו ובפרט על אחוזי השומן שהופכים נמוכים יותר.

בנוסף לתרומתה לצמצום כמות השומן בגוף, כלומר הענקת מראה חטוב יותר, ל-cla יש חלק גם בתהליכי בניית רקמות שריר. עוד כדאי לדעת שאמנם במוצרי חלב ובשר יש cla אולם עקב שינויים שונים בתעשיות המזון מן החי הרמה שלה במאכלים הנ”ל נמוכה ואינה יעילה, כך שאם המטרה שלכם היא חיטוב גוף אפקטבי כדאי לשקול תוסף תזונה מתאים.

הסוגים השונים של תוספי cla

כשמחליטים להיעזר בתוסף על-מנת לספק לגוף כמות נאותה של חומצת שומן לינולאית כדאי לזכור שישנם סוגים שונים של תוסף תזונה cla.

בפרט כדאי להבחין בין תוספים שמכילים רק cla, לבין כאלה שמועשרים בחומרים אחרים שידועים ביכולת שלהם לשרוף שומנים ולהגביר את המטבוליזם בגוף. בין החומרים הנ”ל: קפאין, תמצית תה ירוק ואל-קרניטין (חומצה אלפא הידרוקסית שמשפרת את ניצול החמצן בגוף, ומאחר שלחמצן חלק חשוב בשריפת שומנים מיותרים בדרך זו היא מצמצמת את כמות השומן).

פרמטרים נוספים לבחירה בין שלל תוספי התזונה שמבוססים על חומצת שומן לינולאית הם כמובן כמות ה-cla בכל מנת הגשה והיצרן שעומד מאחורי התוסף (כשכמובן כדאי להעדיף מותגים בעלי שם שמבטיחים איכות גבוהה). גם את המחיר כדאי לקחת בחשבון, אם כי כמובן שקודם כל עדיף להבטיח מקסימום תועלת.

באופן טבעי תוספי cla מכילים מעט מאוד קלוריות ובכל מקרה מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע מנוסים בתחום התזונה והתוספים כדי לדעת מהי האופציה האופטימלית עבורכם, בהתאם למבנה הגוף הספציפי שלכם ולתפריט הקיים.

איך כדאי לצרוך תוסף תזונה cla?

כמו כל תוסף תזונה שהוא – כגון אבקות חלבון, קריאטין, חומצות אמינו bcaa, גלוטמין שהיא עוד חומצת אמינו למתאמנים וכו’ – גם כשמתחילים להשתמש ב-cla חשוב מאוד להקפיד על צריכה מושכלת של חומצת השומן הלינולאית, וזאת על-מנת להבטיח מקסימום תועלת.

מאחר שמטרת השימוש ב-cla הוא שריפת שומן מיותר, והשומן מגיע אלינו דרך התפריט, מומלץ לחלק את צריכת ה-cla לאורך היום, ולקחת כמוסה פעמיים או שלוש ביום, ביחד עם הארוחה. במקביל כדאי לצמצם את כמות השומן בתפריט ובפרט את כמות השומן הרווי (שנמצא במזון מן החי).


×

שלחו לנו הודעת וואצפ

×
אוהבים מבצעים והנחות?
השאירו את המייל שלכם ואנו נדאג לעדכן אתכם בכל מה שחם וחדש
מבטיחים לא להציק
אוהבים מבצעים והנחות?
השאירו את המייל שלכם ואנו נדאג לעדכן אתכם בכל מה שחם וחדש. מבטיחים לא להציק
המייל שלכם בטוח אצלנו, אנחנו לא חולקים אותו עם אף גורם אחר.