רוצים לרדת במשקל בבטחה? תוספי תזונה להרזיה שיעזרו לכם

הבסיס לירידה במשקל שמתבצעת בצורה נכונה ובטוחה הוא תזונה מאוזנת ופעילות גופנית בתדירות ובעצימות מספיק גבוהות. אבל לפעמים כדאי לעזור לגוף להשיל מעצמו את הקילוגרמים המיותרים וזאת באמצעות תוספי תזונה להרזיה.

בפרט מומלץ להכיר את שורפי השומן, להבין איך תוספים שמגבירים את כמות האנרגיה הזמינה יכולים לעזור גם כן להרזיה ולשקול גם צריכת אבקת חלבון ומולטי ויטמין. עוד המלצה היא להתייעץ עם אנשי מקצוע מנוסים בתחום התזונה.

שורפי שומן

קטגוריה מרכזית אחת של תוספי תזונה לחיטוב הגוף היא שורפי שומן – תוספים שכשמם כן הם, שורפים שומנים מיותרים ובכך עוזרים גם לרדת במשקל וגם להפחית את אחוזי השומן בגוף ולהפוך אותו למרשים יותר.

בין תוספי התזונה שמאפשרים שריפת שומן יעילה מתבלטים אלה המבוססים על CLA – חומצות שומן לינולאיות. ל-CLA שתי פעולות עיקריות: ראשית, חומצות השומן מעכבות אנזימים שמעודדים אגירת שומנים, ושנית, הן מפרקות טריגליצרידים לכדי חומצות שומן חופשיות שיוצאות בקלות מהתאים ואחר-כך מהגוף.

גם קפאין עשוי לתרום לסילוק שומן מיותר ולירידה במשקל. גם הסם הממריץ מזרז יציאת חומצות שומן מהתאים שלהן כך שקל יותר לסלק אותן מהגוף, ובנוסף הקפאין מספק לנו מרץ ועשוי לתרום לאימונים ממושכים יותר. תוספי קפאין מומלץ לקחת לסירוגין כדי למנוע מצב שבו הגוף מסתכל לחומר ולא מושפע ממנו יותר.

עוד שורפי שומן – תמצית תה ירוק ואל-קרניטין שהינה חומצת אמינו אשר תורמת להפיכת רקמות שומן לאנרגיה כך שלא מצטבר שומן. בנוסף אל-קרניטין מבטיחה את מקסום הניצול של חמצן בגוף.

תוספי תזונה להרזיה באמצעות הגברת אינטנסיביות האימונים

דרך נוספת שבה תורמים תוספי תזונה להרזיה היא באמצעות הבטחת מקסימום אנרגיה זמינה כך שהאדם שמבקש לרזות יכול לבצע אימונים ממושכים יותר ואינטנסיביים יותר, ובהתאם גם כאלה שמספקים תועלת רבה יותר ובפרט שריפת קלוריות רבה שבאה כמובן לידי ביטוי במשקל.

בקטגוריה זו נמצאים תוספי קריאטין, שרמה גבוהה שלו בשרירים מאפשרת להתאמן באופן אינטנסיבי יותר, וגם גלוטמין, שהינה אחת מחומצות האמינו החיוניות, מבטיחה מקסימום אנרגיה לשרירים בזמן האימון (בזכות ייעול משמעותי של המנגנון של מאגרי הגליקוגן). אמנם ניתן לקבל גלוטמין גם דרך מאכלים שונים, אולם כשנדרשת כמות גדולה יחסית של חומצת אמינו אבקה היא הדרך הטובה ביותר לקבל את אותה כמות.

האם כדאי לצרוך אבקות חלבון בזמן דיאטה?

לכאורה תוספת חלבונים עלולה להוביל לעלייה במשקל, אבל מצד שני כדאי לזכור שהגוף שלנו זקוק לכמות נאותה של חלבונים כדי לתפקד היטב וללא בעיות. ניתן אמנם לקבל חלבונים דרך התזונה, אבל כשמדובר על חלבונים מן החי חשוב לזכור שהמאכלים שמכילים אותם כוללים גם שומן רווי שעלול להוסיף למשקל. אבקות חלבון, לעומת זאת, מכילות כמעט אפס שומנים ופחמימות, כך שהן עשויות לסייע בתהליך ההרזיה.

כדאי לציין שישנם מספר סוגי אבקות חלבון, כשהסוגים העיקריים הם:

* חלבון מי גבינה (whey protein) – חלבון המבוסס על הנוזלים שמופרשים מהחלב כשהוא הופך לגבינה.

* חלבון קזאין – חלבון שמתפרק בגוף בקצב איטי במיוחד, עד 7 שעות, ולכן מומלץ לצרוך אותו לקראת הלילה כך שגם במהלך השינה הגוף יקבל את החלבונים החשובים והאדם לא יתעורר רעב מדי בבוקר.

* אבקת חלבון טבעונית – חלבונים ממקור צמחי כמו סויה, אפונה צהובה, חומוס, אורז, המפ ועוד.

מה עוד חשוב להרזיה בטוחה?

כשמצמצמים את התפריט, התוצאה עלולה להיות לא רק ירידה במשקל אלא גם חוסרים תזונתיים ובפרט עלול הגוף שלנו לקבל כמות מועטה מדי של ויטמינים ומינרלים, שתרומתם לבריאותנו ולתפקוד מיטבי של כל מערכות הגוף עצומה.

בפרט חשובים מאוד ויטמינים לספורטאים, כך שכדאי לשקול גם לקיחת מולטי-ויטמינים במהלך דיאטה.


×

שלחו לנו הודעת וואצפ

×
אוהבים מבצעים והנחות?
השאירו את המייל שלכם ואנו נדאג לעדכן אתכם בכל מה שחם וחדש
מבטיחים לא להציק
אוהבים מבצעים והנחות?
השאירו את המייל שלכם ואנו נדאג לעדכן אתכם בכל מה שחם וחדש. מבטיחים לא להציק
המייל שלכם בטוח אצלנו, אנחנו לא חולקים אותו עם אף גורם אחר.