היתרונות המשמעותיים של אבקת חלבון טבעונית

עד לפני שנים לא רבות רובנו לא הכרנו את המושג “טבעונות”, אבל כיום יותר ויותר בני אדם מוותרים על מוצרים מן החי ונהנים משיפור משמעותי באיכות החיים. גם ספורטאים רבים ומפתחי גוף עוברים לתזונה מן הצומח, ומגלים שלא רק שהם לא נחלשים אלא שהביצועים שלהם משתפרים. דוגמה מפורסמת לכך הוא האתלט הפנומן קרל לואיס, שלאחר שעבר לטבעונות הצליח גם בגיל 30 פלוס להישאר בפסגה ואף לשבור את שיא העולם בריצה בלתי נשכחת. גם הטניסאיות האחיות סרינה ו-ונוס וויליאמס ייחסו לפחות חלק מההצלחה שלהן לתזונה מן הצומח, האיש שהוכתר כחזק ביותר בגרמניה, פטריק בבומיאן, הוא טבעוני, וגם בארץ ישנם ספורטאים טבעונים מובילים ולדוגמה הטריאתליסט אריאל רוזנפלד.

כל אותם ספורטאים שלא רוצים לצרוך מוצרים מן החי זקוקים באופן טבעי גם לתוספי מזון שלא כוללים רכיבים שכאלה. בשורה טובה אחת היא שיש לא מעט אבקות חלבון מומלצות שלא על בסיס חלבונים מן החי, ועוד בשורה טובה היא שהתרומה של אבקת חלבון טבעונית לגוף האדם אינה פחותה מכל אבקת חלבון אחרת.

אילו חלבונים כוללת אבקת חלבון טבעונית?

אם באבקות החלבון ה”רגילות” החלבון הוא תוצר של מי גבינה (הנוזלים שנשארים לאחר שמגבנים חלב), הרי שכדי לייצר אבקת חלבון טבעונית נדרשים חלבונים אחרים.

בין החלבונים העיקריים שמתאימים לספורטאים ומפתחי גוף: חלבון אפונה, חלבון סויה, חלבון המופק מפרי טרופי בשם sacha inchi שגדל בפרו ומוכר בדרום אמריקה כבעל סגולות בריאותיות רבות עוד מימי האינקה, חלבון המפ (קנאביס) ועוד.

האם אבקות חלבון טבעוניות מכילות את כל חומצות האמינו החיוניות?

כן.

חומצות האמינו החיוניות הן אותן חומצות אמינו שהגוף שלנו לא מסוגל לייצר בעצמו, ועל כן המקור היחידי שלהן הוא מזון או תוספי תזונה. מסתבר שגם ללא רכיבים מן החי ניתן לספק לגוף את כל 8 חומצות האמינו החיוניות – טראונין, פנילאלנין, טריפטופן, ליזין, מתיונין ובעיקר איזולאוצין, לאוצין ו-ואלין – וכך להבטיח תפקוד תקין של כל המערכות השונות בגוף ובפרט מקסימום תועלת מכל אימון גופני.

באופן כללי כל חומצות האמינו הן אבני הבניין של החלבונים הנחוצים לצורך בניית תאי הגוף ובפרט רקמות שריר. החומצות הנ”ל הן גם אלה שמבטיחות מעבר מקסימום כוח אל השרירים, מונעות פירוק של רקמות שריר כשהגוף זקוק לאנרגיה, משפרות את זרימת הדם ובכך מאפשרות אימונים ארוכים יותר ואינטנסיביים יותר וכן התאוששות מוצלחת במיוחד אחרי האימון.

בנוסף לכל חומצת אמינו חיונית תרומה ספציפית:

טראונין – חשובה בעיקר במסגרת ייצור הקולגן והאלסטין, 2 חלבונים חשובים מאוד בגוף.

פנילאלנין – רלוונטית לתפקוד מיטבי של מוליכים עצביים בגוף.

טריפטופן – לוקחת חלק בייצור הסרוטונין והמלטונין.

ליזין – תורמת לתפקוד מיטבי של המעיים. רמה נמוכה שלה עלולה להוביל לעייפות ואף לאנמיה.

מתיונין – חשובה מאוד למפתחי גוף שכן היא מנצלת את השומן בגוף.

איזולאוצין, לאוצין ו-ואלין נקראות גם חומצות אמינו מסועפות והן מהוות 40% מסך חומצות האמינו הנחוצות לגוף.

איזולאוצין – חיונית להתאוששות מיטבית אחרי אימונים.

לאוצין – שומרת על אחוזי שומן נמוכים, מספקת את האנרגיה הנחוצה לשרירים ושומרת גם על רמה נאותה של הורמון גדילה.

ואלין – חשובה לשם תיקון תאים פגועים בשרירים, ייצור תאים חדשים ברקמות שריר והגנה על מאגרי הגלוקוז שמספקים אנרגיה נחוצה במהלך אימונים.

היתרונות של אבקת החלבון הטבעונית

בנוסף לעובדה שעל-מנת לייצר אבקת חלבון טבעונית אין צורך לשעבד בעלי חיים, כדאי לדעת שאבקות חלבון טבעוניות איכותיות נספגות היטב בגוף, וזאת בזכות העובדה שהן לא מכילות חלב. בדרך זו מובטחת ספיגה מקסימלית של ויטמינים ומינרלים חיוניים כמו גם חומצות אמינו, ומקסימום תועלת לגוף.

כחלק מהקשר הישיר עם הלקוחות השונים מקבלת ויטמין נינג’ה חוות דעת ותגובות אודות אבקות חלבון טבעוניות שהיא מציעה, שירות המשלוחים ועוד. מוזמנים לקרוא מבחר תגובות – לחצו כאן.


×

שלחו לנו הודעת וואצפ

×
אוהבים מבצעים והנחות?
השאירו את המייל שלכם ואנו נדאג לעדכן אתכם בכל מה שחם וחדש
מבטיחים לא להציק
אוהבים מבצעים והנחות?
השאירו את המייל שלכם ואנו נדאג לעדכן אתכם בכל מה שחם וחדש. מבטיחים לא להציק
המייל שלכם בטוח אצלנו, אנחנו לא חולקים אותו עם אף גורם אחר.