מה תורמים לנו חלבונים ומהם היתרונות של אבקת חלבון דיימטייז

כל אדם זקוק לחלבונים ובפרט הם חשובים עבור מפתחי גוף וספורטאים. חשוב לדעת ש”חלבון” הוא שם כולל לסוגים רבים של חלבונים, שאחד האיכותיים שבהם הוא זה שנמצא במי גבינה איזולט. אבקת חלבון דיימטייז מספקת לגוף סוג זה של חלבון, ובהתאם נחשבת לאחת המומלצות ביותר לכל הספורטאים שגופם חשוב להם ושרוצים להבטיח מסת שרירים מיטבית.

מדוע ישנה חשיבות כה רבה לחלבונים?

החלבונים הם למעשה אבני הבניין של כמעט כל התאים בגוף האדם, ובהם התאים בשרירים. החלבונים עצמם הם תרכובות אורגניות שבנויו מחומצות אמינו – בסך הכל ישנן 20 חומצות אמינו סטנדרטיות שנחלקות ל-2 סוגים: אלה שהגוף יודע לייצר בעצמו, ואלה שהגוף לא מסוגל לייצר בכוחות עצמו, 8 במספר שנקראות גם חומצות אמינו חיוניות ושאותן אנחנו מקבלים דרך המזון או באמצעות תוספים כגון דיימטייז איזו 100.

תפקידים חשובים אחרים של החלבונים הם שיקום שרירים שנפגעו (כלומר בנייה שלהם מחדש) וחידוש רקמות שרירים. בהקשר זה יש להדגיש שלא מדובר רק בפציעות ניכרות לעין שאי אפשר להתעלם מההשפעה שלהן על הגוף אלא גם למשל קרעים מיקרוסקופיים כתוצאה מעומס יתר.

אגב, בנוסף לחלבונים, בין אם אלה המגיעים לגוף דרך תזונה ובין אם אלה הנצרכים באמצעות תוספים דוגמת אבקת חלבון דיימטייז, זקוק הגוף לקראת אימוני ספורט ופיתוח גוף, וגם לאחריהם, לפחמימות. הפחמימות מהוות מעין מאגר אנרגיה שנשמר בשרירים כמו גם בכבד. יש להבחין בין פחמימות בעלות ערך גליקמי גבוה לפחמימות בעלות ערך גליקמי נמוך: אלה מהקבוצה השנייה מספקות אנרגיה לטווח ארוך ואלה מהקבוצה הראשונה מספקות אנרגיה מהירה וזמינה לטווח קצר.

מדוע מי גבינה נחשבים לחלבון איכותי במיוחד?

כשמייצרים גבינה אחד מתוצרי הלוואי של הייצור הוא מי גבינה – כלומר הנוזלים שנשארים בעקבות גיבונו של החלב לכדי גבינה. דרך נוספת לקבל מי גבינה היא באמצעות זיקוק הקזאין מהחלב. בכל מקרה מי גבינה מכילים אחוז גבוה מאוד של חלבון ובנוסף מתאפיינים באחוזי שומן נמוכים. כמו כן יש במי הגבינה כמות גדולה של לאוצין, אחת מחומצות האמינו החיוניות החשובות ביותר שבין השאר לוקחת חלק משמעותי בבניית רקמות שריר. במהלך המאה ה-20, כשהתגלו כל אותן סגולות ייחודיות של מי גבינה, החלו להשתמש בהם לטובת תוספי תזונה ובפרט עבור ספורטאים ומפתחי גוף, וכיום ניתן ליהנות משלל מוצרים דוגמת אבקת חלבון iso 100.

הסוגים השונים של חלבון מי גבינה

ישנם 4 סוגים שונים של חלבון מי גבינה: תרכיז חלבון מי גבינה, חלבון מי גבינה איזולט (מבודד), חלבון מי גבינה שעבר הידרוליזה (ובהתאם מתעכל מהר יותר ביחס לחלבון איזולט), וחלבון מי גבינה עם חלקיקים זעירים במיוחד ושהוא גם זה שמתעכל במהירות הגבוהה ביותר.

חלבון מי גבינה מבודד, או בשמו האחר איזולט, נחשב לאיכותי מאוד, וזאת בזכות הריכוז הגבוה שלו, למעלה מ-95%. כאמור חלבון איזו 100 של חברת דיימטייז (או בקיצור, אבקת חלבון דיימטייז) כולל איזולט ועל כן הפופולריות הרבה שלו בקרב הספורטאים ומפתחי הגוף שרוצים להעניק לשרירים שלהם חלבון איכותי במיוחד.

איך כדאי לצרוך חלבון מי גבינה או אבקת חלבון דיימטייז?

חלבון מי גבינה תורם למסת השריר לכל אורך שעות היממה, אבל כדי להפיק ממנו את המקסימום כדאי לצרוך אותו השכם בבוקר, מיד עם ההתעוררות. גם אם תצרכו את החלבון לפני אימון או לאחריו ההשפעה שלו תהיה אופטימלית: גם הגדלת מסת שריר (ובפרט בשרירים רזים), גם קיצור משך ההתאוששות הנדרשת לאחר כל אימון, גם האצת קצב חילוף החומרים וגם תיקון אפקטיבי של נזקים לרקמות כולל קרעים מיקרוסקופיים וגם הקטנת רמת השחיקה בשרירים.

לקבלת תגובות על ויטמין נינג’ה ושירות המשלוחים שלנו מלקוחות שכבר התנסו ונהנו לחצו כאן.


×

שלחו לנו הודעת וואצפ

×
אוהבים מבצעים והנחות?
השאירו את המייל שלכם ואנו נדאג לעדכן אתכם בכל מה שחם וחדש
מבטיחים לא להציק
אוהבים מבצעים והנחות?
השאירו את המייל שלכם ואנו נדאג לעדכן אתכם בכל מה שחם וחדש. מבטיחים לא להציק
המייל שלכם בטוח אצלנו, אנחנו לא חולקים אותו עם אף גורם אחר.